دردانه کوچک ما

سال نو مبارک

1392/2/2 14:55
نویسنده : مامان یگانه
233 بازدید
اشتراک گذاری

 

سلام عزیز دلم.سال نو مبارک خانومم.امسال سفره هفت سین ماخیلی معنی دار شده بود هر چند من و بابا به خاطر انتظار یه عزیز شرایط روحی خوبی نداشتیم ولی حضور تو یعنی طراوت مامانی.

 امسال هم مثل سال های قبل سفره هفت سین رو آماده کردم تا لحظه تحویل سال رو دور اون بشینیم و دعا بخونیم.می خوام واست یه خورده این سفره رو توصیف کنم.این سفره از سیر،سکه،سنجد،سبزه،سیب،سماق،سمنو تشکیل شده که هر کدومو بنا به دلایلی که می گم توی این سفره می ذاریم.

 سیب نماد باروری و زایش

 سکه نمادی ازامشاسپند شهریور (نگهبان فلزات) است و به نیت برکت و درآمد زیاد

 سبزه نماد شادابى و سرسبزى و نشانگر زندگى بشر و پیوند او با طبیعت

 سنجدنماد عشق و دلباختگى

 سماق و سیر نماد چاشنى و محرک شادى در زندگى

 سمنونماد زایش و بارورى گیاهانه و از جوانه هاى تازه رسیده گندم تهیه مى شه.

 

لحظه سال تحویل برات خیلی دعا کردم ضمن آرزوی خوشبختی واسه بر آورده

 شدن آرزو هایی که در آینده زندگی شما رو تحت الشعاء قرار ميده و سلامتي شماو......

 امسال مسافرت نرفتیم ولی قصدشو داشتیم.تمام مدت به دیدو بازدید گذشت.از 12 تا 16 فروردین به تفریح و رفتن باغ گذشت اما خوش گذشت.تصمیم گرفتم 2 تا عکس بذارم که یکیشو با دختر دایی بابا که نزدیک به سه ماه از شما کوچکتره بغل عمو محمد امین گرفتی .عزیزم مهشاد کوچولو خیلی دوست داشتنیه درست مثل شما.اون یکی رو 13 به در تو باغ گرفبیم.

 یگانه و مهشاد

 یگانه در سیزده بدر

 

این روزها خیلی بازیگوش شدی اصلاُ و ابداُ لب به غذا نمی زنی عمه و عمو رو میگی بعضی وقتها هم واسه اذیت می گی عم.کامل حرف های من و بابا رو متوجه میشی و هر چی روازت می خوایم بهمون بدی کامل می فهمی.به تاب میگی تَ،به تاتی میگی تا و هرچی بخوای اشاره می کنی و میگی اُاُاُاُاُ.

به جای غذا خوردن فقط میگی آب .روزانه یه شیشه کامل آب می خوری.وقتی میگیم بابا چی کار میکنه 2 تا دستتو نزدیک گوشت بالا میآری و می گی اَب بَر که همون الله اکبر خودمونه.قربونت بره مامان که اینقدر خوشکل حرف می زنی.راستی چیزی به راه رفتنت نمونده 4،5 قدم بر می داری و میوفتی زمین. بمیرم خدا کنه زودتر راه بیفتی گلم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)